Regulamin Sklepu Internetowego
Ta zaktualizowana wersja naszego regulaminu obowiązuje od 1 października 2020 r.
Sklep internetowy supergniazdka.pl działający pod adresem http://supergniazdka.pl, zwany w dalszej części niniejszego Regulaminu „Sklepem internetowym”, za pośrednictwem którego sprzedawane są Towary znajdujące się w jego ofercie przy wykorzystaniu Internetu, jest prowadzony przez
„DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółkę jawną z siedzibą w Czechowicach – Dziedzicach ( kod pocztowy: 43 – 502 ) przy ul. Zielonej nr 9A
Tel.: ( 32 ) 214 17 91; Fax: ( 32 ) 214 17 91.; E – mail: sklep@supergniazdka.pl
wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003293, posiadającą numer NIP: 652 – 000 – 71 – 06 i numer REGON: 003466561, zwaną w dalszej treści Regulaminu, „Spółką”.
Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie Konsumentem, przysługujących mu na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy prawa.
I. Definicje
W rozumieniu niniejszego Regulaminie poniższe pojęcia oznaczają:
-
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje zamówienia w ramach Sklepu internetowego
-
Konsument – klient będący osobą fizyczną dokonujący czynności prawnej (umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego prowadzonego przez Spółkę) niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą lub zawodową;
-
Koszyk – funkcjonalność Sklepu internetowego umożliwiająca Klientowi ustalenie oraz modyfikację danych Zamówienia takich jak w szczególności: rodzaj i ilość Towarów, adres dostawy, dane do faktury, sposób dostawy, sposób płatności;
-
Regulamin – niniejszy Regulamin określający zasady i warunki świadczenia usług a w szczególności zawierania Umów sprzedaży z Klientami drogą elektroniczną w ramach prowadzonego przez Spółkę, Sklepu internetowego;
-
Sklep internetowy, Sklep – serwis internetowy dostępny na stronie internetowej Spółki pod adresem: http://supergniazdka.pl, za pośrednictwem którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
-
Towar – produkty prezentowane na stronie internetowej Sklepu internetowego wraz z cenami oraz opisem i informacjami na temat Towaru;
-
Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego zawarta pomiędzy Klientem a Spółką, z wykorzystaniem Sklepu internetowego;
-
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta zmierzające do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności: rodzaj i ilość Towarów, adres i sposób dostawy, sposób płatności. Zamówienie stanowi ofertę w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
-
Konto – oznaczony indywidualną nazwą (logiem) i hasłem podanym przez Klienta, zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Sklepu internetowego, w którym gromadzone są dane Klienta, w tym m.in. informacje o złożonych Zamówieniach.
-
Formularz rejestracyjny – formularz dostępny na stronie internetowej Sklepu internetowego umożliwiający Klientowi utworzenie Konta. Wypełnienie Formularza rejestracyjnego przez Klienta jest dobrowolne i zależy tylko i wyłącznie od jego uznania.
-
Trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające przechowywanie informacji w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci (np. papier, pamięć USB, płyty CD-ROM, DVD, karty pamięci, twarde dyski komputerów lub poczta elektroniczna).
II. Postanowienia ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego dostępnego pod adresem http://supergniazdka.pl .
-
Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 1422).
-
Niniejszy Regulamin określa w szczególności:
-
zasady dokonywania rejestracji i korzystania ze Sklepu internetowego,
-
warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego,
-
zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego.
-
Klienci mogą uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu http://supergniazdka.pl.
-
Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Sklepu internetowego, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego. Prezentowany na stronach internetowych Sklepu internetowego katalog Towarów nie stanowi oferty handlowej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, a ma jedynie charakter informacyjny.
-
Wszystkie Towary prezentowane na stronach internetowych Sklepu internetowego są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.
-
Prezentowane na stronie internetowej http://supergniazdka.pl informacje na temat Towarów oraz ich cen dotyczą wyłącznie Sklepu internetowego i obowiązują na terenie Rzeczpospolitej Polskiej i za granicą.
-
W przypadku prowadzenia za pośrednictwem Sklepu akcji promocyjnej (np. sprzedaży promocyjnej lub wyprzedaży) – szczegółowe warunki takiej akcji mogą być określone w ramach odrębnego regulaminu. W razie, gdy regulaminu takiego nie przyjęto – przyjmuje się, iż do sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona ilość Towarów i realizacja Zamówień następuje według kolejności wpływania potwierdzanych przez Sklep internetowy Zamówień na te Towary, aż do wyczerpania się zapasów Towarów objętych tymi formami sprzedaży.
-
Do każdej Umowy sprzedaży Towarów wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci faktury Vat.
-
Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Klient wyraża zgodę na wystawianie przez Spółkę faktur, o których mowa w pkt. II 8 powyżej, a także ew. faktur korygujących - w formie elektronicznej. W związku z tym, Spółka będzie wystawiać faktury i faktury korygujące jako pliki .pdf , a następnie przesyłać owe pliki Klientowi z adresu poczty elektronicznej Spółki domus@domus.info.pl na adres poczty elektronicznej Klienta wskazany w trakcie składania zamówienia lub podany w ramach Konta.
-
W przypadku cofnięcia przez Kupującego zgody, o której mowa w pkt II 10 powyżej, a także w innych uzasadnionych przypadkach (jak np.: wystąpienie trudności technicznych itd.) – Spółka wystawi fakturę w formie papierowej i doręczy ją Klientowi za pośrednictwem poczty tradycyjnej.
-
W przypadku wystawienia faktury korygującej przez Spółkę – Klient zobowiązany jest do potwierdzenia Spółce jej otrzymania.
-
W przypadku braku wykonania przez Klienta obowiązku wskazanego w pkt. II 12 powyżej - wystawienie i doręczenie przez Spółkę faktury korygującej na zasadach określonych Regulaminem w połączeniu z dokonaniem rozliczeń odpowiadających treści faktury korygującej (w tym zwłaszcza: zaksięgowaniem dodatkowej wpłaty lub zwrotem nadpłaty przez Spółkę) może zostać uznane przez Spółkę za dowód, że transakcja została zrealizowana zgodnie z warunkami określonymi w fakturze korygującej.
14. Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient następujących minimalnych wymagań technicznych:
1. Przeglądarka internetowa
2. W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego z dostępem do Internetu. Do złożenia Zamówienia niezbędne jest posiadanie konta poczty elektronicznej oraz telefonu kontaktowego.
III. Warunki realizacji Zamówienia
-
Klientem Sklepu Internetowego może być wyłącznie osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną.
-
Klient ma możliwość założenia własnego Konta w Sklepie internetowym. Posiadanie własnego Konta umożliwia przy kolejnych zakupach pominięcie etapu związanego z wpisywaniem danych osobowych lub firmy Klienta. Zarejestrowane Konto pozwala również na dostęp do historii swoich zamówień, edycji podanych danych, łatwego zarządzania prywatnością itd. . Założenie Konta przez Klienta jest dobrowolne i następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie Formularza rejestracyjnego, udostępnionego na stronie internetowej Sklepu internetowego.
-
Klient może składać Zamówienia przez 7 (siedem) dni w tygodniu i 24 (dwadzieścia cztery) godziny na dobę za pośrednictwem strony internetowej http://supergniazdka.pl lub poczty elektronicznej kierowanej na adres: sklep@supergniazdka.pl . Klient, za pośrednictwem strony internetowej, składa Zamówienie wskazując na Towar którym jest zainteresowany, przez wybór znajdującego się na stronie internetowej Sklepu internetowego polecenia „DODAJ DO KOSZYKA”, a następnie wskazanie w Koszyku sposobu odbioru i sposobu płatności, oraz potwierdzenie Zamówienia poprzez wybór plecenia „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY”. Wybór polecenia „ZAMAWIAM Z OBOWIĄZKIEM ZAPŁATY” jest tożsamy ze złożeniem Zamówienia.
-
W Koszyku, Klient wskazuje:
-
zamawiane Towary,
-
adres, na jaki przedmiot Zamówienia ma być dostarczony oraz dane niezbędne do wystawienia faktury Vat,
-
sposób dostawy,
-
sposób płatności.
-
Złożenie Zamówienia stanowi złożenie przez Klienta Spółce oferty zawarcia Umowy sprzedaży Towarów będących przedmiotem Zamówienia. Zamówienia należy składać w języku polskim.
-
Przed wysłaniem Zamówienia tj. przed wyborem polecenia „POTWIERDZAM ZAMÓWIENIE”, Klient ma możliwość ponownego sprawdzenia i ewentualnej modyfikacji wszystkich danych ( np. imię i nazwisko, adres, adres do dostawy, forma płatności, asortyment i ilość zamawianych Towarów ).
-
Zamówienia składane w postaci e-mailowej wymagają wykonania przez Klienta następujących czynności:
a) e-mail prosimy zatytułować: „zamówienie”,
b) w treści e-maila należy wpisać:
-
zamawiany Towar i jego numer katalogowy (o ile występuje),
-
-
ustaloną z pracownikiem Sklepu internetowego cenę Towaru,
-
-
dane Klienta (imię i nazwisko, adres),
-
-
telefoniczny numer kontaktowy (opcjonalnie),
-
-
jeżeli ma zostać wystawiona faktura Vat, należy podać dane do faktury Vat,
-
-
adres miejsca dostawy,
-
-
sposób dostawy,
-
-
sposób płatności.
-
-
Niezwłocznie po złożeniu Zamówienia – Spółka kolejno:
-
przesyła Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej wiadomość zawierająca pisemne potwierdzenie warunków złożonej oferty (Zamówienia).
-
Przesyła Klientowi za pośrednictwem poczty elektronicznej informację, czy akceptuje złożone Zamówienie („POTWIERDZENIE ZAMÓWIENIA”). Przyczyną odmowy realizacji może być w szczególności brak Towaru na stanie itd.
-
Umowa sprzedaży Towarów oferowanych za pośrednictwem Sklepu internetowego zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia Zamówienia Klienta przez Spółkę (w rozumieniu pkt. III 8 lit. b powyżej), co oznacza, że z tą chwilą Umowa sprzedaży staje się prawnie skuteczna.
-
Towar objęty Zamówieniem jest dostarczany do Klienta na adres wskazany przez Klienta w Zamówieniu. Miejscem realizacji dostaw Towarów, nabywanych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i krajów Unii Europejskiej.
-
W przypadku braku w magazynie Sklepu internetowego zamówionego Towaru , w tym także, jeśli zakup Towarów od dostawców Spółki nie będzie możliwy w czasie przewidzianym na realizację Zamówienia, który nastąpił po potwierdzeniu Zamówienia Klienta przez Spółkę, Spółka ma prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z Klientem nie będącym konsumentem w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od daty jej zawarcia (w zakresie dotyczącym Towarów niedostępnych). Jeśli zapłata za przedmiot Zamówienia została dokonana z góry ( przedpłata ) – Spółka zwróci Klientowi zapłaconą kwotę , w terminie 14 (czternaście) dni od dnia wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, jednakże nie później niż w terminie 30 ( trzydzieści ) dni od zawarcia Umowy sprzedaży.
-
W przypadku Towarów, które na stronie internetowej Sklepu internetowego oznaczone zostały jako dostępne „Na zamówienie” (to jest takich Towarów których termin realizacji dostawy jest uzależniony od dostępności Towaru u producenta lub dystrybutora), Spółka indywidualnie z Klientem ustali termin dostawy.
IV. Zapis tekstu umowy. Potwierdzenie zawarcia umowy
Spółka przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy na odległość na trwałym nośniku w rozsądnym czasie po jej zawarciu, najpóźniej w chwili dostarczenia rzeczy lub przed rozpoczęciem świadczenia usługi. Potwierdzenie to obejmuje informacje, o których mowa w art. 12 ust. 1 ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r., poz. 827), chyba że Spółka dostarczyła Konsumentowi te informacje na trwałym nośniku przed zawarciem umowy.
V. Ceny Towarów
-
Spółka zamieszcza informacje o Towarach na stronie Sklepu internetowego.
-
Ceny na stronie Sklepu internetowego zamieszczone przy Towarze:
-
zawierają podatek VAT i podawane są w złotych polskich,
-
nie zawierają informacji na temat kosztów dostawy Towaru, płatności za Towar lub dodatkowych usług.
-
Ceną wiążącą i ostateczną jest cena Towaru podana na stronie Sklepu internetowego w chwili składania Zamówienia przez Klienta. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
-
Informacja na temat wartości Zamówienia przedstawiana jest w Koszyku po dokonaniu przez Klienta wyboru formy dostawy przedmiotu Zamówienia oraz formy płatności. Koszt przesyłki ustalony zostanie w sposób i na zasadach określonych w Punkcie VIII – „Dostawa i jej koszty” niniejszego Regulaminu.
VI. Formy płatności za Towar i rozpoczęcie realizacji zamówienia
Płatności za zakupiony w Sklepie internetowym Towar Klient może dokonywać w następujący sposób:
-
gotówką (za pobraniem) w przypadku dostarczenia Zamówienia za pośrednictwem Poczty Polskiej lub firmy kurierskiej DHL. W tym przypadku realizacja Zamówienia zostanie rozpoczęta po zakończeniu przez Klienta procesu składania Zamówienia na stronie Sklepu internetowego i po potwierdzeniu Zamówienia przez Spółkę,
-
przelewem bankowym; w tym przypadku nadanie przesyłki z przedmiotem Zamówienia nastąpi z chwilą wpływu na wskazane konto bankowe Sklepu internetowego należności za zamówiony Towar w pełnej wysokości,
-
gotówką lub kartą płatniczą w kasie Spółki, podczas odbioru osobistego,
-
płatności za pośrednictwem aplikacji mobilnej Przelewy24.PL.
-
płatność za pośrednictwem serwisu iMoje.
-
płatność za pośrednictwem serwisu PayPal (w przypadku zamówień dostarczanych poza obszar Polski).
VII. Modyfikacja Zamówienia
Klient może dokonywać zmian w Zamówieniu aż do momentu akceptacji Spółkę złożonego przez Klienta Zamówienia i zawarcia umowy sprzedaży Towarów. Zmiany mogą dotyczyć m.in. rezygnacji z całości bądź z części Towarów składających się na Zamówienie, zmiany w adresie dostawy, lub zmiany danych na fakturze. W przypadku rezygnacji z Zamówienia, jeżeli zapłata została dokonana z góry, zwrot zapłaty nastąpi niezwłocznie, w każdym razie nie później w terminie 14 (czternaście) dni od dnia otrzymania rezygnacji Klienta przez Spółkę.
VIII. Dostawa i jej koszty
-
Dostawy Towarów są realizowane na adres wskazany przez Klienta w obrębie Unii Europejskiej. Towar w czasie dostawy jest zabezpieczony przed uszkodzeniem w transporcie.
-
Możliwe sposoby dostawy to:
-
odbiór osobiście w siedzibie Sprzedawcy pod adresem:
DOMUS Sp.J. Zielona 9a, 43-502 Czechowice-Dziedzice
-
odbiór w punkcie Poczty Polskiej
-
odbiór w punkcie za pośrednictwem usługi „InPost Paczkomaty 24/7”.
-
dostawa za pośrednictwem kuriera DPD,
-
dostawa za pośrednictwem kuriera DHL,
-
dostawa za pośrednictwem kuriera Inpost,
-
dostawa za pośrednictwem kuriera Pocztex
-
Koszt przesyłki pokrywa Klient.
-
Obowiązkiem Spółki jest dostarczenie Klientowi rzeczy (Towaru) bez wad.
-
Koszt dostawy uzależniony jest od: wybranego sposobu dostawy oraz wybranego sposobu płatności (przy płatności za pobraniem koszt dostawy może być wyższy). Klient jest zawiadamiany o koszcie dostawy danego Towaru przed złożeniem zamówienia, zgodnie z pkt. III. Nadto, informacje o aktualnych stawkach dostępne są także przez cały czas na witrynie Sklepu.
-
Zaleca się w sprawdzenie w momencie odbioru przesyłki czy przesyłka jest oryginalnie zapakowana. W przypadku stwierdzenia, że paczka jest uszkodzona w sposób widoczny, zaleca się sprawdzenie zawartości przesyłki w obecności kuriera lub dostawcy.
IX. Czas realizacji zamówień
-
Przez czas realizacji Zamówienia rozumie się łącznie: a) czas niezbędny na skompletowanie Zamówienia (zgodnie z pkt. IX 2 poniżej) i b) czas dostawy (zgodnie z pkt. IX 3 poniżej).
-
Spółka zamieszcza na stronie internetowej Sklepu internetowego informację o liczbie dni roboczych tj. dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt, w ciągu których nastąpi nadanie przesyłki z przedmiotem Zamówienia. Wyżej wskazana informacja to orientacyjny czas liczony od momentu przyjęcia zamówienia do realizacji do chwili wysłania przedmiotu zamówienia do Klienta (względnie: udostępnienia przedmiotu Zamówienia do odbioru w siedzibie Spółki). Czas realizacji Zamówienia jest podawany z uwzględnieniem terminu skompletowania wszystkich zamówionych Towarów.
-
Czas dostawy Zamówień, rozumiany jako okres od skompletowania Zamówienia do wydania przedmiotu Zamówienia Klientowi uzależniony jest od wybranego sposobu dostawy. Klient jest zawiadamiany o czasie dostawy danego Towaru przed złożeniem zamówienia, zgodnie z pkt. III. Nadto, stosowna informacja dostępna jest także przez cały czas na witrynie Sklepu.
-
Jeżeli kupującym jest Konsument, to łączny czas realizacji Zamówienia w żadnym przypadku nie może przekroczyć 30 (trzydziestu) dni od zawarcia umowy sprzedaży Towaru, chyba że przedmiotowa umowa stanowi inaczej.
X. Warunki reklamacji
-
Spółka ponosi odpowiedzialność za wady Towarów na zasadach określonych w przepisach powszechnie obowiązującego prawa, w tym zwłaszcza w przepisach o rękojmi z wady, zawartych w art. 556 i następnych ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2019.1145 t.j.).
-
Wady towarów (reklamacje) można składać między innymi za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres sklep@supergniazdka.pl lub w formie pisemnej na adres Spółki (ul. Zielona 9A, 43 – 502 Czechowice Dziedzice).
-
W treści zgłoszenia reklamacyjnego Klient powinien, w miarę możliwości, podać:
-
nr faktury wystawionej w odniesieniu do towaru, którego dotyczy reklamacja.
-
opis wady, w tym zwłaszcza: na czym wada polega, kiedy się ujawniła.
-
czego Klient żąda w związku ze złożeniem reklamacji
- przy czym brak któregokolwiek z powyższych elementów w zgłoszeniu reklamacyjnym, dokonanym przez Klienta będącego konsumentem, nie stanowi przeszkody dla rozpatrzenia reklamacji. ,Przesłanie kompletnej dokumentacji może jednak przyspieszyć postępowanie.
-
Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Spółki dostarczyć wadliwy Towar do siedziby Spółki pod adresem: ul. Zielona 9A, 43 – 502 Czechowice Dziedzice
-
Skorzystanie przez Klienta z uprawnień opisanych w niniejszym Punkcie X Regulaminu nie ogranicza możliwości skorzystania przez Klienta z uprawnień opisanych w Punkcie XI – „Warunki gwarancji” niniejszego Regulaminu, o ile ujawnione przez Klienta wady Towaru podlegają ochronie gwarancyjnej.
XI. Warunki gwarancji
-
Towary sprzedawane przez Spółkę w ramach Sklepu internetowego mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź dystrybutora. Producent lub dystrybutor ponosi odpowiedzialność z tytułu udzielonej gwarancji sprzedanego Towaru na warunkach i przez okres wskazany w karcie gwarancyjnej.
-
Spółka nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane w ramach Sklepu internetowego Towary.
-
Gwarancja udzielona przez producenta bądź dystrybutora Towarów nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień Klienta tytułem rękojmi za wady, o których mowa w pkt. X powyżej.
XII. Prawo do odstąpienia od umowy. Skutki odstąpienia od umowy.
Prawo do odstąpienia od umowy.
-
Konsument, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.
-
Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 (czternastu) dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy (Towaru) lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie rzeczy (Towaru).
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółkę jawną z siedzibą w Czechowicach – Dziedzicach ( kod pocztowy: 43 – 502 ) przy ul. Zielonej nr 9A, nr tel.: (32) 214 17 91; nr fax: (32) 214 17 91.; e – mail: sklep@supergniazdka.pl o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane pocztą, faksem lub pocztą elektroniczną). Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego załącznik do niniejszego Regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
-
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
-
Należy odesłać lub przekazać rzecz (Towar) na adres: „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółka jawna, ul. Zielona 9A, 43 – 502 Czechowice – Dziedzice, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym Konsument poinformował „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółkę jawną o odstąpieniu od umowy. Termin ten jest zachowany, jeżeli Konsument odeśle rzecz (Towar) przed upływem terminu 14 (czternastu) dni.
Skutki odstąpienia od umowy.
-
W przypadku odstąpienia od umowy „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółka jawna zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (Towaru), z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowanych przez „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółkę jawną, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółka jawna została poinformowana o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy.
-
Zwrotu płatności „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółka jawna dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie Konsument zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych dodatkowych opłat związanych z tym zwrotem.
-
„DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółka jawna może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy (Towaru) lub do czasu dostarczenia „DOMUS” Adam Chromik i Wspólnicy Spółce jawnej dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
-
Konsument będzie musiał ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (Towaru).
-
Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy (Towaru) wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy (Towaru).
-
Zwracana rzecz (Towar) powinna być kompletna, a także – o ile to możliwe – w oryginalnym opakowaniu. Zwrotu rzeczy (Towaru) należy dokonać wraz ze wszystkim dokumentami ( np. kartami gwarancyjnymi, instrukcjami obsługi itp. ) dołączonymi do Towaru.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, Spółka poświadczy Konsumentowi na piśmie zwrot świadczenia.
-
Prawo odstąpienia, o którym mowa w niniejszym paragrafie, nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów wskazanych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz.U.2017.683), w tym umów:
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz (Towar) nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz (Towar) ulegającą szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
-
w której przedmiotem świadczenia jest rzecz (Towar) dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
-
w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
XIII. Przetwarzanie danych osobowych i Polityka prywatności Sklepu internetowego
-
Administratorem danych osobowych Klienta jest Spółka, to jest DOMUS Adam Chromik i Wspólnicy Spółka Jawna wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Katowice – Wschód w Katowicach, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000003293, posiadającą numer NIP: 652–000–71–06 i numer REGON: 003466561
-
Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez Spółkę zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami (w tym: rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - zwanym dalej RODO) - przez okres prowadzenia działań nakierowanych na realizację celów w związku z którymi zostały zebrane.
-
Spółka przetwarza dane osobowe Klientów w celu:
-
wykonania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną, umów sprzedaży lub innych umów zawartych na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie – w szczególności w związku z rejestracją Konta lub złożeniem zamówień. Podstawą przetwarzania w takim wypadku jest wykonanie umowy z Klientem lub podjęcie działań na żądanie Klienta przed zawarciem umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
-
wykonania ciążących na Spółki obowiązków prawnych, w szczególności w zakresie prowadzenia właściwej dokumentacji księgowej (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).
-
promowania towarów lub usług własnych, a także tworzenia zestawień, analiz i statystyk oraz dochodzenia roszczeń. Podstawą przetwarzania w takim wypadku jest prawnie uzasadniony interes Spółki (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
-
Niezależnie od powyższego - Spółka może przetwarzać dane osobowe Klienta w oparciu o wyrażoną przezeń, dobrowolną, konkretną, świadomą i jednoznaczną zgodę (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). W takim wypadku zakres przetwarzania będzie odpowiadał treści zgody. Zgoda może być w każdym czasie cofnięta.
-
W każdym przypadku ujawnienie przez Klienta danych osobowych jest dobrowolne - z zastrzeżeniem, że niektóre dane są niezbędne Spółki do wykonania umowy sprzedaży zawartej za pośrednictwem Sklepu.
-
Dane osobowe Klienta mogą zostać udostępnione podmiotom trzecim wyłącznie w celu w przypadku, gdy Spółka będzie do tego uprawniona lub zobowiązana na podstawie przepisów prawa. Odbiorami danych mogą być zwłaszcza: osoby obsługujące infrastrukturę lub systemy informatyczne, podwykonawcy, osoby świadczące usługi związane z wykonaniem lub ulepszeniem procesu sprzedaży (np. pośrednicy płatności, banki, agencje reklamowe, kurierzy lub przewoźnicy), a także doradcy (np. w zakresie obsługi rachunkowej lub prawnej) lub audytorzy.
-
Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób stanowiący profilowanie.
-
Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich (poza teren Europejskiego Obszaru Gospodarczego).
-
Klient ma prawo dostępu do swych danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz o prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także o prawo do przenoszenia danych. Prawo sprzeciwu przysługuje Klientowi zwłaszcza w przypadku gdy brak podstawy do przetwarzania danych lub gdy dane przetwarzane są na potrzeby marketingu bezpośredniego.
-
W przypadku, gdy przetwarzanie odbywa się z naruszeniem prawa, Klientowi przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
-
Szczegółowe zasady ochrony danych osobowych, stosowane przez Spółkę, określa polityka prywatności – dostępna pod adresem: https://supergniazdka.pl/polityka-prywatnosci-i-cookies-39#s3upr
XIV. Postanowienia końcowe
-
Umowy sprzedaży towarów zawierane są zgodnie z prawem polskim i w języku polskim. Wybór prawa polskiego nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy, na mocy prawa jakie byłoby właściwe w braku wyboru, tj. prawa państwa, w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu, a przedsiębiorca: – wykonuje swoją działalność gospodarczą lub zawodową w państwie w którym Konsument ma miejsce zwykłego pobytu; lub – w jakikolwiek sposób kieruje taką działalność do tego państwa lub do kilku państw z tym państwem włącznie; a umowa wchodzi w zakres tej działalności.
-
Wszelkie ewentualne spory powstałe pomiędzy Spółką a Klientem będącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. – Kodeks postępowania cywilnego (tekst jednolity: Dz. U. z 2014r., poz. 101 z późn. zm.).
-
Wszelkie ewentualne spory powstałe pomiędzy Spółką a Klientem niebędącym jednocześnie Konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu cywilnego, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Spółki.
-
W sprawach nieuregulowanych w regulaminie mają zastosowanie przepisy prawa polskiego, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny (tekst jednolity: Dz. U. z 2014r., poz. 121z późn. zm.); przepisy ustawy z dnia 30 maja 2014r. o prawach konsumenta (Dz. U. z 2014r., poz. 827); przepisy ustawy z dnia 18 lipca 2002r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną ( tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 1422) oraz przepisy ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (tekst jednolity: Dz. U. z 2014r., poz. 1182 z późn. zm.)
-
Wszystkie nazwy Towarów, znaki towarowe i nazwy firm zamieszczone na stronie Sklepu internetowego używane są w celach identyfikacyjnych i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie przepisów ustawy z dnia 30 czerwca 2000r. – Prawo własności przemysłowej ( tekst jednolity: Dz. U. z 2013r., poz. 1410) przez właścicieli tych nazw i znaków.
-
Spółka w swojej działalności przestrzega zasad uczciwych praktyk rynkowych w rozumieniu ustawy z dnia 23 sierpnia 2007r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. nr 171 z 2007r., poz. 1206).
-
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 12.09.2020 roku.
-
Spółce przysługuje prawo zmiany postanowień niniejszego Regulaminu (w tym: załączników do Regulaminu) – z ważnych przyczyn. Za ważne przyczyny uważa się w szczególności:
-
zmianę funkcjonalności Sklepu,
-
zmianę obowiązujących przepisów prawa,
-
zmianę profilu działalności Spółki
-
zmianę rodzaju lub zakresu świadczeń (towarów lub usług) oferowanych za pośrednictwem Sklepu, bądź też sposobu realizacji owych świadczeń.
-
Klienci, którzy dokonali rejestracji i założyli Konto zostaną poinformowani o zmianach Regulaminu, dokonanych zgodnie z ust. 8, przy dokonaniu pierwszego logowania lub w formie odrębnego oświadczenia Sprzedawcy. W razie braku akceptacji zmian, Kupujący może przesłać Sprzedawcy stosowne oświadczenie – co skutkuje niezwłocznym usunięciem Konta.
-
Zmiany regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Kupujących, a w szczególności pozostaną bez wpływu na złożone Zamówienia - które zostaną zrealizowane na zasadach dotychczasowych
-
Komisja Europejska od 15 lutego 2016r., pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr, udostępnia platformę internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Adres poczty elektronicznej Spółki, jako potencjalny punkt kontaktu w tych sprawach, to: sklep@supergniazdka.pl.
Załącznik do Regulaminu Sklepu internetowego supergniazdka.pl
Wzór Formularza Odstąpienia Od Umowy
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat:
DOMUS Adam Chromik i Wspólnicy Spółka Jawna,
ul. Zielona nr 9A,
43 – 502 Czechowice – Dziedzice,
tel. (32) 214 17 91,
sklep@supergniazdka.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.